söndag 9 maj 2010

Kapitel 31 ska jag fortsätta att blogga??

jag märker mycket väl hur flera av mina vänner och bekanta har förändrats gentemot mig sen jag började blogga. därför funderar jag på att sluta skriva ell låsa sidan så bara medlemmar kan läsa. det känns absolut inget bra och det var inte det som var meningen med min blogg!! jag är fortfarande samma person som innan jag började skriva ner mitt liv. och jag vill inte bli annorlunda behandlad. ni som påverkas negativt ell tycket att det är jobbigt att läsa, varför fortsätter ni då att följa bloggen?? det är inte för eran skull jag skriver utan för min egen. jag vill inte ha någon särbehandling eller empati. just nu känns det som det inte är värt för min del att fortsätta, jag ville bara få ur mina tankar och funderingar i mitt huvud och inte påverka er negativt. och tro mig, jag känner av era förändringar, jag har fortfarande förmågan att känna av sinnes stämningar hos andra människor, på långt håll dessutom.

just nu lutar det åt att jag kliver av och återigen avskärmar mig från alla igen. för det är absolut inte värt att må dåligt över att se hur vänner förändras. för mig tar det för mycket kraft att ständigt undra om ni i är kvar, likadana som förut.

då är jag hellre ensam med mina "problem", då stiger jag åt sidan och tar på mig min glasbubbla igen. jag kommer inte vara tillgänglig varken via datorn, sms ell telefon för någon de kommande dagarna. jag måste tänka över hur jag vill ha det.

jag önskar er en trevlig vecka med mycket sol o kärlek.

3 kommentarer:

  1. Fortsätt! Jag tror att du mår bra av att blogga. Dina ord har gjort gott för mej också, vill bara att du ska veta det. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vännen, klart att du ska fortsätta... du skriver ju själv att du gör det för din skull... Fortsätt på detta.. vill inte att du försvinner in i bubblan nu när jag åter hittat dig!!!
    /cilla

    SvaraRadera
  3. Tror du inte att det är positivt att människor beter sig annorlunda efter att ha läst din blogg? Jag tror det... Det får oss alla som läser att stanna upp, tänka efter och tänka om, vilket förhoppningsvis leder till att vi behandlar våra medmänniskor med större respekt och eftertanke - dvs annorlunda mot förut kanske... Om nu något/några rötägg behandlar dej annorlunda i negativ mening så är det bara synd om dom - och du ska strunta i dom! Tack för att du har öppnat mina ögon! Kram!

    SvaraRadera