måndag 3 maj 2010

Kapitel 22 ENERGITJUVAR

Detta kapitel kallar jag för just energitjuvar, kommer att förkorta detta med E.T.

mycket av det jag skriver kommer från egna erfrenheter men är oxå taget ur boken energitjuvar av ingalill roos. mina personliga upplevelser, egna tankar o funderingar om varför o hur en människa kan bli så grym o elak, hur kan de se sig själva som felfria och trycka ner andra människor i skorna bara för egen vinning??

E.T finns precis överallt bland oss, bara i olika skepnader o former mer ell mindre tagande av andra personer dvs givare. Det är ingen skillnad i vårat klassamhälle, från vanliga svensson till sociteten. de breder ut sin galla, sin otroligt svarta sida på första bästa snälla människa, som de suger för att på så sätt få näring att överleva sitt misserabla liv. de letar upp den svage, alltså givaren på långt håll och de vet automatiskt vem de ska attackera.

jag har mött många , träffat alla kategorier av E.T och deras förklädnader. de bombarderar dig med hur jävligt dom har det ell haft det under hela sitt liv, de ser sig totalt som felfria! de vill absolut inte prata om något annat än sig själva, precis som om jorden snurrar runt dom hela tiden alla andra är ingenting värda. jag kommer bara ta upp hur E.T fungerar i förhållanden men de finns även i familjen och på arbetet.

vi borde vilja utvecklas tillsammans inte fördärva och förstöra för varandra. kärlekens absoluta motsats är när någon använder en annan människa för egna syften så som E.T gör. E.T befriar sig från sitt negativa bagage från det förflutna genom att projicera det på sin partner, som inte förstår vad det handlar om och därför inte förmår sig att hävda sig själva, sätta gränser. genom att lägga över skulden på någon annan slipper E.T ifrån sitt ansvar, förstärker sin egna känsla av rättfärdighet och känner sig befriad. den drabbade partnern känner ett starkt obehag som är svårt att härleda och därför förvirrande. en enorm trötthet infinner sig och all energi rinner ur kroppen. E.T är avskuren från sina empatiska känslor, istället utnyttjar de andra genom att vara elak, manipulativ, kränkande ell nonchalant, utan att få dåligt samvete! jag säger bara, gör upp med ditt förflutna, töm din ryggsäck, sök hjälp hos en psykolog. bli en ödmjuk, varm, kärleksfull och snäll människa. visa respekt inför andra. Ironin till din partner, lögner, förtryck och framför allt kärleken till dig själv och din enformigt malande röst, SLUTA!! ta tag i dina egna problem, lägg dem inte på mig, jag går inte på det en gång till, så kom inte hit, jag ger ingenting längre om inte du ger tillbaka.

varför jag skriver om E.T är för att jag nu kommer att möta den absolut största o värsta E.T i mitt liv. en fasansfull bitterhet som sprider sig till min kropp, ett otäckt gift. där min avsky växer fram, för jag ville verkligen inte ha denna smygalkoholist i mitt liv, jag behövde det verkligen inte o jag förtjänade det absolut inte. men jag gick på det igen....värre än någonsin....vin och bitterhet verkar gå hand i hand, en varningssignal till alla, var vaksamma för du försvinner ner i ett otäckt påfrestande tillstånd, där du inte ser någon väg ut, utom att dö....

ansvar och respekt för den egna personen innebär att värna om sig själv och sitt välmående. då kan man få sinnesro och energi över till att göra gott för andra. kan man sätta tydliga gränser och undvika att bli illa behandlad, kan man leva med den förtröstan till livet o det goda i tillvaron.

Var mänsklig, sök förståelse, sök insikt och utforma din egen livsfilosofi. Det ÄR ditt liv kom ihåg det. ta inte emot skit från andra, gå därifrån eller säg till på skarpen, att det här gör inte mig lyckligare av att lyssna på din dynga, det berikar inte mitt liv utan tvärtom. följ dina drömmar och lyssna på ditt hjärta, vill jag leva i förtryck ell vara en egen individ med lika mycket värde som någon annan? lyssna inte på människor som tror sig veta allt, vad det än gäller så har de en bestämd åsikt. det finns ingen som är perfekt, men vi måste bli en bra människa där vi är mänskliga o ser våra egna fel och brister. då kan vi utvecklas och gå vidare raka i ryggen med vetskap om, att jag är bra för jag både ger o tar!! jag tål inte lögnare, människor som späder på sin historia bara för att den ska vara värst av alla. jag lyssnar inte längre till sådant mina öron är stängda och jag försöker undvika miljöer och platser där jag vet, att det finns E.T. jag behöver inte vara med dom det är upp till mig o framför allt mitt beslut.

Läs boken energitjuvar och jag lovar, att du kommer få aha upplevelser. jag fick det och kan idag förstå mitt handlande tidigare i mitt liv. hur man lätt hamnar i klorna på en E.T. var snäll men ta framför allt hänsyn till dig själv, så ingen kan utnytja din personlighet o trycka ner dig tills du inte är värd ett skit. stå upp!! se dina möjligheter att utvecklas och få ut mer av ditt eget liv, för det är du värd!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar