tisdag 29 juni 2010

Kapitel 64

När det nu har gått några dagar sen mitt möte i G-borg med L.A kommer jag ihåg flera saker som L.A sagt. information jag trängt undan tills nu. dialogen började negativt men avslutades positivt. L.A sa, du har svårt att ta till dig långa instruktioner, du minns inte vad som sagts och då fallerar din koncentrationsförmåga. du har svårt att behålla din uppmärksamhet om du anser uppgiften vara ointressant ell om ämnet inte intresserar dig. detta kan indikera på adhd, men det finns oxå saker som talar emot det. bl.a för hur lätt du har att se vad som fattas i en bild, hur du ser att nästa steg ska se ut och din snabbhet. jag ser inga som helst problem i att du ska klara av att studera. om bara du får bli frisk i din takt, efter den plan som du och din psykolog har arbetat fram. hälsocoach är dessutom ett bra val för dig. men, först måste du lära dig, att ta hand om dig själv innan du tar hand om andra. att du ska börja studera hösten 2011 ser jag som ett realistiskt mål. och jag hoppas att du får behålla W hela vägen dit, för det kommer du att behöva. L.A avslutar det hela med, jag skulle absolut inte ha några problem med att rekommendera dig för en anställning. där ser man, efter regn kommer sol.

min sjuksköterska Y.B ringer denna dag. jag berättar att jag mått lite bättre sen vi höjde dosen till 54mg. vi bestämmer att jag ska stanna där fram till dess att vi ses igen, den 7:e juli. men Y.B säger att jag måste höra av mig om jag börjar må sämre.
Lite senare på dagen åker jag till affären. hela butiken var full av förvirrade människor som alla skulle handla inför midsommar. det spred sig en stank som gjorde att jag fick kväljningar. det luktade svett, solbränt skinn och gammal fylla. dessutom såg dom ut som skära grisar.

du härliga midsommar som ger vuxna chansen att ta sig en ordentlig fylla, hångla med någon bekants äkta hälft, hustru misshandel och dåligt rykte. ja, jag vet, jag är pessimistisk inför högtider. men hittills har de bara lämnat en dålig smak i munnen. i mina ögon ser jag barn dansa runt midsommarstången fulla av liv och glädje. men i min värld existerar bara minnen av vuxna fulla människor, som släpper på alla hämningar och uppträder som svin. tänk om jag hade fått hoppa en enda gång iställer för att höra, håll käften ungar ni är alldeles för högljudda. jag erkänner gärna att jag är allergisk mot fulla vuxna, där vettet rinner ur lika snabbt som spriten rinner ner. varför är aldrig lagom bäst? sen får man dessutom efteråt höra hur fulla dom varit med en klang av stolthet i rösten. då har min mage för länge sedan vänt sig ut och in, min respekt är borta, bortblåst med vinden.

L.A sa oxå vid vårat möte, du kliver undan och låter istället andra ta plats och synas, du står tillbaka. så är det svarar jag, på alla mina utbildningar i bilkåren är det alltid där som jag fått det lägsta betyget av mina instruktörer. dom har ofta försökt sporrat mig till att ta två steg framåt, dra nytta av mina kunskaper, min personlighet och mina ledartalanger, istället för att bli en i mängden. men min känsla inför människor som hela tiden måste höras och synas har alltid satt käppar i hjulet för mig. jag har aldrig gillat folk som alltid måste framföra sin åsikt, som konstant söker uppmärksamhet. jag ser det som ren omognad. att prata vitt o brett hela tiden även inom områden där den totala okunskaper skiner igenom. det är en mindre attraktiv sida hos folk, tycker jag.

att älska sin röst, veta bäst och alltid ha en åsikt och vara totalt oförmögen att ta till sig andras åsikter och kunskap, det ger mig ingenting. jag får ståpäls över hela kroppen av obehag. då slår jag dövörat till. ja L.A du har rätt, ointressanta människor, ytliga individer med ett stort självego, det dom säger rinner rakt igenom mig, in genom ena örat och omedelbart ut genom det andra. jag tar ingen notis längre av vad de säger, jag ser att deras läppar rör sig, men dom har för länge sedan förlorat min uppmärksamhet....

" en människa förblir vis så länge som
hon söker visheten, när hon tror sig ha
funnit den, blir hon en narr" / Talmud

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar