söndag 4 april 2010

4:e April 2010

Här börjar min berättelse som sträcker sig genom hela mitt liv. vad som fick mig att bli den jag är men som jag nu försöker, att bli den jag vill vara. man förändras hela livet av olika saker man varit med om, miljöer man vistas i, av folk man möter korta eller mer långvariga relationer, några blir ens vänner för livet andra ytliga bekanta, en del sätter sin prägel på en o andra tar man till sitt hjärta, somliga önskar man att inte alls ha mött, de som suger energi o inte alls är intresserad av dig som person, utan i eget syfte biter sig fast som en igel o man kommer inte loss.
jag kommer att vara väldigt öppen i min berättelse, försöka förmedla till er som aldrig varit med om detta, som inte kan förstå att utmattningsdepression är en sjukdom som sätter sig djupt i själen. jag är fruktansvärt trött på att höra, men du är ju ledig hela dagarna så det kan väl du göra ell vad gör du hela dagarna hur får du dagen att gå. den som inte har varit med om detta kan aldrig förstå, så säg inte att jag vet precis hur du känner o har det, för det gör du inte om du inte själv har varit utsatt. säg istället, jag hade ingen aning. det hade du inte heller o det beror på både mig o dig, jag lärde mig ganska snabbt, att frågan ställdes utan att personen ifråga egentligen ville veta svaret. så fråga mig inget om du inte är intresserad. jag beklagar mig inte, mycke har jag själv ställt till med men jag vill ändå försöka förklara hur illa det kan gå, oftast för att man är för snäll, naiv o godtrogen. ni som tror att denna blogg kommer att innehålla den roliga, glada o trevliga Ullis har helt fel, jag tänker inte spela clown ell underhålla er, lyssna o vara till hands. detta är min historia, och jag kan lova att det blir en resa på breda vägar men oxå stigar med många vägskäl. jag tar av mig min mask, den som jag är så van att bära o klär av mig inpå bara livet, motgångar o medgångar, hat o kärlek, tårar o skratt. vänskap o energitjuvar. jag har mött dem alla, tillåtit att de har kommit mig in på bara skinnet, men aldrig varit mig själv utan spelat olika roller beroende vem ell vilka jag umgåtts med. med denna blogg hoppas jag få ut allt jag har i mig, alla ord o tankar, funderingar o fakta. välkommen att åka med på min resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar