lördag 25 maj 2013

En solig härlig lördag

Denna lördag har verkligen varit härlig. Den har gett mig väldigt mycket på alla möjliga sätt. Gick upp tidigt för äntligen kunde jag ta ut min sömn medicin. Den tog slut i måndags eftersom jag har flera gånger tagit dubbel dos. Under fyra nätter har jag mer eller mindre varit vaken. Det känns gott att de ligger i skåpet och förhoppningsvis får jag sova som en gnu i natt.

När blåsten hade lugnat ner sig lite satte jag mig ute på altanen. Jag hade en längtan efter att få rita så jag bar ut allt som behövs. Gjorde i ordning en termos med kaffe och slog mig ner. För första gången på väldigt länge kände jag ingen stress, orolighet, dåligt samvete eller ångest. Jag bara satt där och njöt av solen, blommor och fåglar. Hobbe låg på sin favorit sten och det såg ut som han tänkte, äntligen morsan börjar du slappna av och njuta.

Lite senare på eftermiddagen dök hyresvärden upp med gräsklipparen. Det blev så fint, borta var det långa gräset. Men oj då, där klippte han visst en av rabatterna. Men spela roll, en mindre att rensa på ogräs. När han hade åkt for jag ut i trädgården och började klippa kanter, runt träd, stenar, rabatter och utmed hus grunden. Jag blev mycket nöjd, tänk vilken skillnad det blir av så lite.

I full harmoni har jag låtit tankarna komma och gå. Låtit dem ta sin plats, tid och låtit dem komma och gå utan att försöka fånga någon. Återigen dök det upp tankar från mitt senaste möte med Wivianne. Jag sa, det låter som jag skönmålar mig själv, att jag skyller ifrån mig. Nej säger hon. Hade du haft en sådan sida, hade du inte suttit här. Där du sitter, i den stolen, har det aldrig och det kommer aldrig att sitta någon som gör det. De som trampar på andra, tar sig fram på olika sätt, de hamnar aldrig här. Det är de som har blivit utsatta som behöver min hjälp, offren.

"Gråt aldrig över en person som sårar dig..bara le och säg..tack för att du ger mig chansen..att träffa någon som är bättre än du"
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger"
"När du har kontroll över dig själv..och har inget behov att styra andra..då är du fri!"
"Att vara lycklig betyder inte att allt är perfekt. Det betyder att du har valt att se bortom bristerna"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar