lördag 15 juni 2013

Några händelser

Glömde att berätta om några händelser som jag vill dela med mig av, innan jag gör ett uppehåll i skrivandet.

För några veckor sedan fick jag och de andra på jobbet uppleva något riktigt hemskt. En kund, som även är en vän till dem som jobbar där, blev hastigt sjuk. När hon skulle gå följde några av personalen med henne ut. När de står där och pratar säger hon, nu händer det något med mig. Tack vare dessa ord hann de att fånga upp henne innan hon for i asfalten.

Jag är kvar i lokalen för att dammsuga. Helt plötsligt slits dörren upp och in kommer en utav handledarna. Hon skriker, kan du ringa efter en ambulans för "kunden" har svimmat. Jag letar upp telefonen, slår 112, tycker att det tar en evighet innan de svarar. Samtidigt som jag pratar med larmcentralen går jag upp till platsen där de övriga befinner sig. Jag tänker inte berätta om händelseförloppet, vad som hände mm. Senare fick vi reda på att hon hade fått en massiv hjärnblödning, propp. Hon opererades och sövdes ner.

Efteråt var alla skärrade, stressade, oroliga och ingen av oss mådde speciellt bra. Vi pratade mycket om det som skett, vilket är viktigt. Alla hade sin känsla och upplevelse. Tänk om de inte hade följt med henne ut, vad hade då hänt? Ur mina ögon så räddade de livet på henne. Där ser man hur fort det kan gå. Innan det skedde var hon precis som vanligt. En fruktansvärd erfarenhet. Något som jag inte vill uppleva igen.

Förra fredagen var jag på grillfest hos min bror och hans sambo. Vi tillbringade många timmar tillsammans. Under hela tiden kunde jag slappna av och njuta av varje sekund. Alla som var där har den effekten på mig. De känner mig, har inga förväntningar och jag får vara mig själv. Det blev många skratt. En kväll som gav energi. En kväll gjord av guld, timmar fulla av kvalité. Det var en underbar upplevelse. Något jag bär med mig i hjärtat, vart jag än befinner mig eller hur jag mår.

På måndag ska jag lämna blod. På onsdag ska jag till min adhd sköterska. Ja, vägning ingår. Får äta som en gnu eller stoppa några tunga saker i fickorna. Men jag måste ut och gå. Den inre stressen är olidlig. Nu återstår det 3000kr innan räkningen är komplett. Som tur var fick mor tillbaka på skatten..:P Jag har sålt diverse prylar. Nu finns det inte så mycket kvar. Jag kan sälja mopeden, det är ju skönt att gå..Stereon är också kvar likaså datorn. Räkningen ska egentligen vara betald, men jag har ingen aning om hur jag ska fixa fram den resterande summan. Jävla förbannade dåliga val!! Målsnöret, igen!

"Vår väg är inte bara mjukt gräs, den är en bergstig med massor av vassa stenar. Men den går uppåt, framåt, mot solen" / Ruth Westheimer 
"Vi har alla våra tidsmaskiner, en del tar oss bakåt, dom kallas minnen, några tar oss framåt, dom kallas drömmar.."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar